Co děti v mateřské škole potřebují a měly by umět

CO DĚTI POTŘEBUJÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE

DO TŘÍDY:

  • pohodlné oblečení (tričko, ponožky, tepláky, legíny, kraťasy, šaty, …)
  • pevnou obuv = přezůvky – ,,papuče“ (NE prosím ,,krosky“, nazouváky)
  • pyžamo (1x za 14 dní výměna = vždy v pátek)
  • 1x hrníček (dle vašeho uvážení) s vyrytým monogramem (hrníček musí být umyvatelný v myčce nádobí na 60°C)
  • 1x plyšová hračka (ta zůstane po celý rok ve třídě v skříňce na peřinky)
  • 1x hřebínek či kartáč na vlasy (musí mít otvor na pověšení)

Z HYGIENICKÝCH DŮVODŮ MUSÍ MÍT DĚTI JINÉ OBLEČENÍ NA POBYT VENKU A JINÉ DO TŘÍDY

 NA POBYT VENKU:

  • vždy takové oblečení, které nevadí, když se ušpiní nebo poškodí
  • lehčí oblečení (kraťasy, tričko, …), pokrývka hlavy (klobouk či kšiltovka)
  • oblečení při chladnějším počasí (ponožky, tepláky, tričko, mikina, lehká bunda), pokrývka hlavy (tenká čepice, čelenka či šátek)
  • zimní oblečení (ponožky, punčocháče, tepláky či oteplováky, tričko, mikina, silnější zimní bunda), rukavice (prosíme NE prstové), pokrývka hlavy (zimní čepice), nákrčník či šála
  • pevná obuv (botasky, zimní boty)

DO SKŘÍŇKY:

  • náhradní oblečení – tričko, legíny nebo tepláky, spodní prádlo, ponožky, …
  • u menších dětí více kusů
  • balíčkové kapesníky (10 kusů = 1 balík)
  • 1x kapesníky v krabičce (vytahovací)

VEŠKERÉ OBLEČENÍ PODEPIŠTE, ABY NEDOCHÁZELO K ZÁMĚNÁM (STAČÍ MONOGRAM).

Důrazně rodiče žádáme, aby nedávali dětem do Mateřské školy cenné věci (hračky, peníze, …) a šperky (řetízky, náramky, prstýnky, …). Nemůžeme ručit za jejich ztrátu či poškození.

 

CO BY MĚLY UMĚT DĚTI  PŘED NÁSTUPEM DO MATEŘSKÉ ŠKOLY

Měly by se oblékat s pomocí dospělé osoby, umět se najíst a napít, říci si, pokud potřebují jít na WC, umět se umýt a utřít ruce. Je důležité, aby se dítě dokázalo domluvit, co potřebuje a také rozumělo jednoduchým pokynům – zastav se, sedni si, běž se umýt apod. Také by se mělo soustředit na určitou dobu, hrát si s hračkami, kreslit, modelovat a uklidit po sobě hračky a pomůcky.

Čím toho umí dítě více, tím je lépe. Přechod do jiného prostředí pak nenese tak bolestně jako nesamostatné dítě.