TÉMA: ŠKOLA NÁS VOLÁ
PODTÉMA: KAŽDÝ JSME JINÝ
Zaměřit se na samostatnost při práci vedoucí k splnění daného úkolu
– upevňovat pracovní a sebeobslužné činnosti v oblasti hygieny, stolování, oblékání
– rozpoznat rozdíly kluk-holka, dítě-dospělý, mladý-starý
– zdůraznit péči o své zdraví v této nelehké době
– říct, co dítě baví, jaké činnosti rádo provádí
– uvědomovat si své limity, každý vyniká v něčem jiném, např. někdo má dobrou paměť – tu
si mohou děti procvičit ( položit 5 předmětů, zakrýt je a zapamatovat si ), hrát pexeso nebo
reprodukovat zpaměti známé texty písní, které znají děti z MŠ
– vyhledávat rozdíly na obrázcích
– nakreslit svou postavu
– pojmenovat části lidského těla, k procvičení využít píseň Hlava,ramena, kolena, palce
s pohybovým napodobením
– určovat na svém těle vpravo, vlevo, nahoře, dole, před, za, nad
– rozkládat slova na slabiky – vytleskat je
Texty písní:
Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce,
Hlava, ramena, kolena, palce, oči, uši, pusa, nos.
Ručičky si umyjeme vodou a mýdlem,
na to nezapomeneme před každým jídlem.
Jo, jo, jo kdo umí, umí, šikulky jsme od mala,
jo,jo,jo kdo umí, umí, hned je lepší nálada. Tramtadá!
Tady je tesař, klempíř, zedník
a ten co otesává kameny je kameník
a tady služka, oráč, kamnář,
ten když se umyje je k nepoznání kominík.
Ten dláždí ulice, ten kove podkovy,
ta krmí slepice, ta peče cukroví,
ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady udělají moc.
Pěkné chvíle s dětmi a hodně zdraví!